Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Łodzi propagatorem Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa

Operatorzy numerów alarmowych Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Łodzi podczas rozmowy z osobami zgłaszającymi interwencje, podczas których nie będzie wskazana natychmiastowa reakcja i działanie służb ratowniczych propagować będą Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa, jako alternatywne narzędzie do zgłaszania problemów i zagrożeń występujących w miejscu zamieszkania. Pomocni w tym zakresie będą terenowi dzielnicowi.

Podczas dwudniowego szkolenia w Uniejowie w zakresie ,,Współdziałania służb i podmiotów ratowniczych w oparciu o system powiadamiania ratunkowego – rola i znaczenie operatorów numerów alarmowych w przekazie informacji o zdarzeniach” jednym z ważnych wniosków wypływających z merytorycznej dyskusji pomiędzy policjantami a operatorami numerów alarmowych był fakt, iż nie wszystkie zgłoszenia przekazywane do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Łodzi wymagają natychmiastowej realizacji. Często osoby zgłaszające potrzebują pomocy i wsparcia terenowych dzielnicowych, bądź poinformowania innych, właściwych dla rozwiązania konkretnej sprawy instytucji. Dlatego też mając na względzie podnoszenie poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców pabianiccy policjanci na czele z komendantem powiatowym policji w Pabianicach insp. Cezarym Petrusem wraz z operatorami numerów alarmowych uzgodnili, iż Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Łodzi będzie odgrywało znaczącą rolę w propagowaniu Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, jako istotnego elementu procesu zarządzania bezpieczeństwem publicznym, realizowanym w partnerstwie międzyinstytucjonalnym i służącym aktywizacji społeczności lokalnych. Niewątpliwie ogromna rola we współpracy ukierunkowanej na profesjonalizm działania służb i podmiotów ratowniczych leży po stronie dzielnicowych. To oni często określani mianem policjantów pierwszego kontaktu są wśród ludzi, znają ich problemy i oczekiwania. Służą swoją otwartością, wiedzą i kompetencjami, ale przede wszystkim zwykłą ludzką życzliwością. Stąd też w ramach programu ,,Dzielnicowy bliżej nas” dzielnicowi podczas codziennej służby i kontaktu z mieszkańcami będą edukowali w zakresie  prawidłowego sposobu  przekazywania informacji podczas  wybierania numeru alarmowego 112 i rozmowy z operatorem CPR w Łodzi. Taka edukacja z pewnością przełoży się na jakość współpracy służb ratunkowych oraz  właściwe i racjonalne  wykorzystanie sił i środków policji. Jak podkreślano podczas innowacyjnych, dwudniowych warsztatów jakość informacji zebranych od zgłaszających osób przez operatorów numeru alarmowego 112 jest wypadkową działań policji, rzutujących bardzo często na jakość i szybkość podejmowanych interwencji ratujących życie i zdrowie ludzkie.

 

Powrót na górę strony