Telefony kontaktowe:
47 841 18 78
47 841 18 76
Wydanie Licencji Detektywa
O wydanie licencji detektywa może się ubiegać osoba, która:
- Posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- Ukończyła 21 lat;
- Posiada wykształcenie, co najmniej średnie;
- Ma pełną zdolność do czynności prawnych;
- Nie toczy się przeciwko niej postępowanie o umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nie została zwolniona dyscyplinarnie z Policji, Straży Granicznej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biura Ochrony Rządu, wojska, prokuratury, sądu lub z innego urzędu administracji publicznej w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w ciągu ostatnich 5 lat;
- Posiada pozytywną opinię komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania, sporządzoną na podstawie aktualnie posiadanych informacji przez Policję albo - w przypadku obywatela innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - przez organ odpowiedniego szczebla i kompetencji tych państw, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania;
- Posiada zdolność psychiczną do wykonywania czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1, stwierdzoną orzeczeniem lekarskim;
- Legitymuje się dokumentem potwierdzającym odbycie szkolenia w zakresie zagadnień ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych, przepisów regulujących prawa i obowiązki detektywa oraz zasad wykonywania działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych.
Informacja o dokumentach wymaganych przy składaniu wniosku o wydanie licencji detektywa
Osoba ubiegająca się o wydanie licencji detektywa, składa wniosek do Komendanta Wojewódzkiego Policji (Komendanta Stołecznego Policji), do którego dołącza:
- Dwa zdjęcia o wym. 2,5 x 3,5 cm;
- Zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego;
- Kopię świadectwa lub dyplomu potwierdzającego posiadanie, co najmniej średniego wykształcenia wraz z oryginałem do wglądu;
- Orzeczenie lekarskie potwierdzające zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania czynności w ramach usług detektywistycznych wydane przez lekarzy uprawnionych do przeprowadzenia badań dla osób ubiegających się o wydanie licencji (oryginał);
- Oświadczenie, że nie toczy się przeciwko osobie ubiegającej się o licencje detektywa, postępowanie karne lub postepowanie w sprawach o przestępstwa skarbowe popełnione z winy umyślnej;
- Świadectwo pracy z ostatnich 5 lat;
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
- Dokument potwierdzający odbycie szkolenia w zakresie zagadnień ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych, przepisów regulujących prawa i obowiązki detektywa oraz zasad wykonywania działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych.
- Kserokopię dowodu osobistego
Opłata za wydanie licencji detektywa wynosi 50% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z ostatniego kwartału ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".
Druki do pobrania:
Wniosek o wydanie licencji detektywa
Oświadczenie o zdolności do czynności prawnych
Oświadczenie dot. postępowań karnych