Podstrony - Struktura

Wydział Ruchu Drogowego

Dane kontaktowe

95-010 Stryków, Sosnowiec 25a
tel. 47 842 55 04, fax 47 841 17 75
wrd@ld.policja.gov.pl

Adres do korespondencji:
91-048 Łódź, ul. Lutomierska 108/112

Naczelnik
podinsp. Kamil Szczęsny

Zastępca Naczelnika
nadkom. Jarosław Złotkowski

 

Zakres zadań Wydziału Ruchu Drogowego:

  1. analizowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na obszarze województwa łódzkiego i ocena efektywności podejmowanych działań przez jednostki Policji na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
  2. analizowanie przyczyn, miejsc i okoliczności powstawania wypadków drogowych oraz opracowanie i monitorowanie wdrażania kompleksowych programów poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
  3. prowadzenie nadzoru nad organizacją i pełnieniem służby na drogach w  jednostkach Policji;
  4. opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
  5. organizowanie, koordynowanie oraz wykonywanie zadań związanych z realizacją eskort policyjnych pojazdu lub kolumny pojazdów;
  6. realizowanie przedsięwzięć i działań upowszechniających znajomość przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży;
  7. sprawowanie merytorycznego nadzoru nad wykonywaniem przez policjantów jednostek Policji zadań związanych z funkcjonowaniem Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji oraz ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego;
  8. wykonywanie zadań Komendanta w zakresie prowadzenia ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego;
  9. wykonywanie zadań w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego w ruchu drogowym na autostradach oraz innych drogach wyznaczonych odrębną decyzją Komendanta, przebiegających przez obszar województwa łódzkiego;
  10. prowadzenie postępowań w zakresie odwołań od decyzji administracyjnych wydawanych w trybie ustawy o transporcie drogowym i ustawy o drogach publicznych;|
  11. przygotowywanie projektów opinii Komendanta w zakresie zasadności lokalizacji stacjonarnych urządzeń rejestrujących;
  12. nadzór nad wykonywaniem przez kierowników jednostek Policji zadań w zakresie uzgadniania ze strażami gminnymi (miejskimi) czasu i miejsca wykonywania kontroli ruchu drogowego z użyciem niestacjonarnych urządzeń rejestrujących;
  13. realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Komendy w zakresie właściwości wydziału.
Powrót na górę strony