Rozwój zawodowy i osobisty to procesy, które się przenikają i wzajemnie na siebie wpływają. Poszerzanie wiadomości, zdobywanie wiedzy praktycznej, rozwój nowych postaw i przekonań, dzielenie się umiejętnościami i korzystanie z zasobów wiedzy innych ma ogromne znaczenie.
Rozwój kompetencji międzykulturowych w dobie globalizacji pozwala na sprawne funkcjonowanie w środowisku innych ludzi, lepsze relacje i porozumiewanie się, bez kierowania się stereotypami i uprzedzeniami; pozwala na spojrzenie z różnych perspektyw, a co za tym idzie - na bycie bardziej otwartym w pracy i życiu osobistym. Bezpośredni kontakt w ramach tego samego środowiska zawodowego sprzyja nawiązaniu bliższych i trwalszych znajomości zarówno na gruncie służbowym, jak i koleżeńskim.
Chociaż nauka języka obcego jest procesem długotrwałym i złożonym, to jednak na bazie podstawowej znajomości, poznanie słownictwa specjalistycznego ma niebagatelne znaczenie. Dlatego, biorąc pod uwagę specyfikę zagadnień objętych projektem, charakter wymiany doświadczeń, a także potrzeby uczestników w zakresie nauki i wykorzystania języka obcego oraz realny czas na realizację zadania, przeprowadzono kurs języka niemieckiego oparty na materiałach w formie komunikacyjnej i warsztatach interpersonalnych, obejmujący 72 godziny lekcyjne.
Przygotowania do wyjazdu
W trosce o przebieg wymiany doświadczeń, zgodny z przyjętymi założeniami i opracowanym planem, wyjazd uczestników do kraju partnera przyjmującego został poprzedzony odpowiednimi przygotowaniami.
Realizacja mobilności
Program wymiany doświadczeń przygotowany został w porozumieniu z partnerem projektu. Czynny udział strony niemieckiej i możliwość ustosunkowania się do planu, możliwość dodania własnych sugestii, wskazania mocnych i słabych stron, zaowocowało powstaniem programu 10-dniowej wymiany doświadczeń z elementami praktyki zawodowej, która rozpoczęła się dnia 11, a zakończyła 22 listopada 2013 r. Blok programowy został podzielony na dwie główne części (współpraca z instytucjami zewnętrznymi oraz działania podczas poważnych zdarzeń drogowych) oraz dostosowany do charakteru uczestników, spośród których wyróżniono dwie grupy (tzw. teoretyków i praktyków).
Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z działaniami w formie galerii.